Marigold hidrolat smilja

Hidrolat je proizvod dobijen destilovanjem biljaka, može biti od cele biljke, od lišća, korena, semena, cvetova. Kada se destiluje biljka dobiju se dva proizvoda – hidrolat koji sadrži sve rastvorljive vodene elemente biljke i eterično ulje koje sadrži sve rastvorljive masne elemente biljke. Možemo imati koristi od oba proizvoda, i hidrolata, i eteričnog ulja i postoji mnogo korisnih stvari koje razni hidrolati mogu da učine za našu kožu, ali u ovom postu ću pisati samo o ovom predivnom hodrolatu od smilja.

smilje1.JPG

Prvi put sam pomirisala smilje kod mame u bašti i odeševila se mirisom! Miris me je podsećao na neki najdivniji slani začin na svetu i prosto sam htela da počnem da ga jedem! Ubrzo sam saznala da se smilje ne koristi u ishrani, mada znam i za slučajeve gde ga koriste, ali o tome možda u nekom drugom postu. Ubrzo mi je postao jedan od omiljenih mirisa i baš me je zanimalo da li i kako se može koristiti u kozmetici. Hidrolate sam jako dugo tražila na našem tržištu i konačno naišla na Marigold proizvode i zamislite moje oduševljenja kad sam videla toliki izbor hidrolata i da je među njima i ovaj od smilja! Poručila sam ga po povoljnoj ceni bez mnogo razmišljanja i nestrpljivo čekala da stigne. Kada sam ga otvorila, prvi utisak je bio jak i gorak miris, mnogo jači nego sama biljka koju sam navikla da mirišem. Pomislila sam kako nije ni čudo da miriše jače, kad su sve dobrobiti i mirisi koncentrovani u toj bočici od 100 ml. Sada je već postao deo moje svakodnevne rutine nege lica, jer sam vrlo brzo na početku uvidela promene na koži kojima je doprineo, kao na primer manje bubuljica nego ranije u toku “onih dana” 🙂

smilje2.JPG

Hidrolati imaju idealan ph za našu kožu, tako da mogu da pomognu u održanju sloja na koži koji služi kao štit od bakterija i nečistoća, što je jako važno ako želimo da imamo čistu i zdravu kožu. Sadrže vredne negujuće komponente iz biljaka koji mogu sprečiti upale, gljivična i virusna oboljenja, pomažu regenerisanje ćelija kože i održavanje hidratacije. Korisni su i kao aromaterapija zbog svojih mirisa, tako da hidrolat ne samo da nam pomaže na fizičkom nivou da negujemo svoju kožu, već nas opušta i neguje na nekom emotivnom, suptilnijem nivou. Može nam podići raspoloženje, umiriti nas, inspirisati nas…

_DSC2845.JPG

Hidrolat koristim tako što prvo naprskam na parče vate i očistim lice, a onda jednostavno samo naprskam preko lica pre nanošenja hidratantne kreme, koja će tako imati bolji učinak. Hidrolat se može se dodati umesto vode u maskama za lice, naprskati na rane jer ubrzava proces zarastanja i sprečava stvaranja ožiljaka, a moj omiljeni način upotrebe, jednostavno samo naprskati preko lica u toku dana radi osveženja.

Hvala što čitate!

1419196135441312291116

One thought on “Marigold hidrolat smilja

Leave a Reply

